On tää agility vaikeaa, nyt seuraa vuodatus kontakteista! Ansalla on varmat kontaktit, ei siis loiki, pysähtyy hyvin oikeaan paikkaan ja odottaa lupaa lähteä. Mutta, ne on hitaat ja Ansa on liian kiinni minun tekemisissäni kontakteilla. Ihan itse olen tämän aikaansaanut

Näin ollaan siis treenattu:

-kosketusalusta maassa

-olen palkannut namilla ensin kädestä kun menee alustalle

-vapauttanut lelulle kun on katsonut minua silmiin

Ja nyt jälkeenpäin saankin todeta, että väärinväärinväärin!! Olen aikaansaanut sen, että Ansa menee hitaasti alasmenolle (epävarma oikeasta suoritustavasta), toljottaa vaan minua, hidastaa vauhtiaan minun vauhdin mukana jnejne. On siten liian kiinni minun suorituksessa, vauhdin hidastuksessa, loittonemisessa jne, koska olen palkannut aina vaan kädestä.

Seuraavalla mallilla aletaan treenaamaan, jotta saan suorituksen itsenäisemmäksi:

- lelu on parin metrin päässä kontaktilta maassa

- naksautan kun Ansa on oikeassa kohdassa

- vapautan kun katsoo lelua

Myöhemmässä vaiheessa vapautankin esim. putkeen, jonka jälkeen palkkaan lelulle. Näin pyrin siihen ettei Ansa toljottaisi minua kontakteilla ja, että oikeasta paikasta tulisi varmempi sekä selkeämpi. Kerran olen testannut laatikon avulla (peräpää laatikon päällä, etutassut maassa) ja Ansa alkoi pikkuhiljaa ymmärtämään, että se on se lelu, jota toljotetaan.

Katsotaan kuin alkaa toimimaan